Huisregels
Om het tandartsbezoek voor zowel onze patiënten als medewerkers zo soepel mogelijk te laten verlopen, hanteert tandartsenpraktijk Oostzaan de volgende huisregels:
1. Tandartsafspraak
Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
2. Niet nakomen van een afspraak
Indien u een afspraak niet nakomt of korter dan 48 uur van tevoren afzegt kan deze, ongeacht de reden, in rekening worden gebracht.
3. Tandartskosten betalen
Wij hanteren de voorwaarden die in de KNMT betalingsvoorwaarden voor tandheelkundige zorg staan aangegeven.
4. Facturen
De facturen van onze praktijk worden eerst rechtstreeks ingediend bij uw zorgverzekeraar. Indien er een bedrag overblijft dat niet door de verzekering wordt vergoed, ontvangt u van ons een restnota.
Heeft u geen tandartsverzekering? Dan kunt u de nota direct na de behandeling bij ons afrekenen.
Tandartsenpraktijk Oostzaan behoudt zich het recht voor een incassobureau in te schakelen indien de betaling uitblijft. De hierbij gemaakte incassokosten worden aan u doorberekend.
5. Betalen in termijnen
Het is mogelijk om te betalen in termijnen.
6. Mobiele telefoon
Wij vragen u vriendelijk u mobiele telefoon in de behandelkamer uit te schakelen.
7. Agressief gedrag
Agressief en/of verbaal agressief gedrag wordt niet getolereerd. Indien de patiënt ongewenst gedrag vertoont, hebben onze medewerkers het recht om verdere behandeling te staken.
8. Patiënt gegevens
Tandartsenpraktijk Oostzaan hanteert een privacy reglement met betrekking tot uw patiënt gegevens. Wij bewaren uw gegevens digitaal voor minstens 15 jaar. Op uw (schriftelijk) verzoek kunnen we uw gegevens doorzenden naar een andere behandelaar.
9. Nieuwe patiënt
Bent u een nieuwe patiënt? Om een inschrijving te kunnen voltooien hebben wij een geldig legitimatiebewijs, uw BSN-nummer en eventuele verwijsbrief nodig. Ook vragen we u minstens 10 minuten vóór de afgesproken tijd aanwezig te zijn, zodat er voldoende tijd is voor de inschrijvingsprocedure.